AIRBLAST 6000-es

Légnedvesség-mentesítő egység


Az AIRBLAST 6000-es légnedvesség-mentesítő egy "szikkasztó-kerék" típusú berendezés. A szikkasztó akár 100% relatív páratartalmú levegő szárítására is használható, -30 °C-tól + 40 °C -ig.

Alkalmazás

Alkalmazása számtalan és széleskörű.

    Néhány példa:
  • Tartályok belső felületkezelése és festése alatt;
  • Hajóiparban, mind folytonos, mind időszakos alkalmazásra;
  • Gyártási eljárások során a nedvesség szabályzására;
  • Korrózióra érzékeny berendezések védelmére;
  • Nedves környezetben klimatikus viszonyok javítására.

 

A működés mechanizmusa

A szikkasztó két levegőárammal működik.
Egy nagyobb levegőárammal, amit szikkasztani kell és egy kisebb levegőárammal, ami a szikkasztó rotorából kiűzi a nedves levegőt.
A szikkasztó belsejében két ventilátor állítja elő a két levegőáramot, ami keresztüljut a szikkasztó rotorán, ellenkező irányokban. A nagy volumenű, technológiai levegő áthalad a lassan forgó szilikagél rotoron. A szilikagél higroszkópos tulajdonságú anyag, amely képes a levegőben levő vízgőz abszorbeálására.
Amint áthalad a rotoron, a levegő nedvességtartalma csökken, miközben a rotor anyagának nedvességtartalma nő. A rotort elhagyva a száraz levegő abba a térbe, be lépve a technológiai folyamatba, amelyet szárítani kívánunk.
Az abszorpciós folyamat - 30 °C-tól egészen + 40 °C -ig alkalmazható. A kisebb légáram, a reaktív levegő árama (regeneráló ára), abszorbeálja a szilikagél rotor nedvességtartalmát. Ennek a reaktiválásnak a részeként a levegő a rotor öblítő szektorába lép, ezáltal lehűti a rotor anyagát és ezzel párhuzamosan megnő a reaktiváló levegő hőmérséklete. A reaktiváló levegő megmaradó hányada megkerüli a rotort és összekeveredik az öblítő szektorból kilépő levegővel. Ennek az előmelegített levegőnek tovább nő hőmérséklete, egészen 120 °C -ig, ami egy melegítőegység révén következik be.
Amint a reaktivált levegő áthalad a rotoron, ellentétes irányban a száraz levegővel, csökkenteni fogja a rotor anyagának nedvességtartalmát. A reaktiváló levegő úgy hagyja el a szikkasztót, mint meleg, nedves levegő, ami aztán kikerül a szabadba.

Műszaki adatok

Szikkasztó kapacitás: 39 kg/h
(az óránként eltávolított nedvesség, 20 °C-on, 60% rel.pár.tart.-nál)

Száraz levegőáram:

200 Pa nyomáson: 6.000 m3/h
700 Pa nyomáson: 3.000 m3/h

Nedves levegőáram: 1.700 m3
(100 Pa nyomáson)

Energiaigény: 62 kW

Súly: 650 kg

Teljesítmény diagram, a teljes nominális száraz levegőárammal

Példa:
Technológia levegő: Xp = 9,0 g/kg, tp = + 20 °C adódik
Száraz levegő: XT = 3,5 g/kg, tT = 20 + 19,5 = + 39,5 °C

Teljesítmény diagram, a teljes nominális száraz levegőáramhoz képest 2/3-nyi száraz levegőárammal

Ez a teljesítmény diagram információt szolgáltat arról, hogy a szikkasztó mennyire képes csökkenteni a belépő nedves levegő víztartalmát.

Hogyan is használjuk?

A szikkasztó egység az alábbi részekből áll:

Burkolat

A szikkasztó standardként felületkezelt lágy acélból készül. Az alsó keret elég kemény ahhoz, hogy a szikkasztót targoncával lehessen mozgatni az alkalmazás helyszínén. A lemezek alucinkből készültek és a külső oldaluk festett. A karban tartási célra használatos sarokvassal vannak ellátva, a könnyebb hozzáférés végett.

Rotor

A szikkasztónak van egy forgó rotorja, ami szárító anyagból készült. A rotor egy hullámlemezből és lapos, hőálló lemezből álló mátrixból áll, ami a szikkasztó szilikagélt foglalja magában.
Ez a mátrix nagymennyiségű vájatot biztosít a rotoron keresztül , amely igen nagy felületet ad a nedvességnek kis térfogatban történő megkötésére. A rotort úgy készítik, hogy ellenálljon a vízgőzzel telített levegőnek anélkül, hogy károsodna. Ez azt jelenti, hogy a rotor egy előhűtött csőkígyóval együtt alkalmazható. Továbbá a rotor még akkor sem károsodik, ha a ventillátor, vagy a reaktivátor melegítő egysége üzem közben meghibásodik. A rotor ellenálló ütéssel szemben és nem gyúlékony.

Rotor-meghajtó rendszer

A rotor lassú forgása egy elektromos meghajtó motor és szíjáttét segítségével biztosított. A szíj a rotor külső peremére ül rá és a meghajtó motoron lévő csiga hajtja meg.íbr> A szíjfeszítő egység helyén tartja a szíjat úgy, hogy az ne csúszhasson meg. A meghajtó rendszer működtetése és a forgási irány megfelelősége a homlokfalon lévő panelről ellenőrizhető.

Rotor csapágyak

A rotor központi kerékagya golyós csapágyon van elhelyezve. A rotor tengelye saválló acél.

Rotor tömítés

A külső tömítések nemez típusúak és önbeállóra csúszó tőmítésként vannak tervezve, amelyet a rotor peremére szerelnek. A radiális tömítések önbeálló teflon tömítések.

Szűrők

A szikkasztónak két különálló szűrő egysége van. Az egyik a technológiai levegő belépő csonkjában, míg a másik a reaktiváló levegő belépő csonkjában. A szűrők zsák típusúak.

A technológiai és a reaktiváló levegő ventillátorai

A ventillátorok közvetlen radiális meghajtásúak, három fázisú, standard motorral, amely IP 54-es osztályú, az ISO F szerint. A lemezek eltávolítása után a ventillátorok szervizelési célra hozzáférhetővé válnak.

A reaktiváló levegő fűtőegysége

Az elektromos reaktiváló fűtő egység 3 fűtő részből áll. Igény esetén a szikkasztó rendelhető gőzfűtés, vagy melegvizes, vagy éppen LPG fűtőegységgel is.

Elektromos panel

Az elektromos panel a szikkasztónak egy elkülönített terébe van telepítve. A kapcsolók és a jelző műszerek az elektromos panel homlokfalára vannak szerelve, egy védő üveg mögé.


   Vissza